Lunchlåda

Jag har dammat av den gamla gi-paradrätten omelett, att ha som lunchlåda idag. Jag är sjukt dålig på att göra omelett i stekpanna, den lyckas alltid bli både kolsvart och flytande i mitten. Nu har jag gjort den i ugnen! Vet inte om det är gott ännu, men klart att ni ska få receptet

Emelie´s omelett in a box
3 ägg
broccoli
3 skivor god salami eller skinka eller whatever
2 skivor ost
lite mjölk, salt och peppar

Sätt broccoli, salami och ost i en liten ugnsform. Vispa ägg, mjölk, salt och peppar och häll över. In i ugnen på typ 200 grader tills den ser smarrig ut, kanske 15 minuter. Klart! Mycket enkelt, man hinner till och med göra den på morgonen innan jobbet!

Kommentarer
Postat av: Emma

En stilla undran. Har dina matkostnader..

A. höjts
B. stannat på samma summa
C. sänkts

sen du började äta GI-mat?

2007-11-27 @ 12:13:52
URL: http://kapitel2.blogg.se
Postat av: Mari

Mycket intressant fråga, om de har sänkts kan jag kanske tänka mig att börja med den där kostiga maten.

2007-11-27 @ 13:04:17
Postat av: Fattygirl

Jag vet inte säkert, det har inte skett någon extrem förändring i matkostnader ( i och för sig är jag inte den som sitter och räknar och budgeterar och sparar kvitton...). Men det är klart, det är ju dyrare att köpa grönsaker än storpack av pasta och ris tex.

2007-11-28 @ 09:02:38
Postat av: Fattygirl

Men det är ju en hälsovinst! =)

2007-11-28 @ 09:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0